zwanen rechts 2

Ziekteverzuim verlagen

Het gemiddelde arbeidsverzuim percentage in Nederland ligt op 3,8%. Is het jou bekend dat een hoger arbeidsverzuim dan 2% in de meeste organisaties niet nodig is? Bij een bedrijfsomvang van 50 werknemers met een gemiddeld bruto loon van € 30.000 euro gaat het dan al gauw om een loonkostenbesparing van circa € 37.000. 

 

Mocht in jouw organisatie het arbeidsverzuim maximaal 2% zijn, dan biedt dat de uitdaging om dat ook zo te houden. En ook dat vergt aandacht en focus.

 

RSMconsultancy helpt bedrijven om besparingen ten aanzien van arbeidsverzuim te realiseren en die te behouden. Wij kunnen je begeleiden bij de volgende zaken:

  • Inzichtelijk maken waar besparingen mogelijk zijn + voorstel voor aanpak;
  • Adviseren bij het vinden van een passende arbodienst;
  • Ziekteverzuimprotocol herschrijven;
  • Stappenplan opzetten om toekomstig ziekteverzuim zoveel mogelijk te voorkomen;
  • Ziekteverzuimtraining en -workshops voor leidinggevenden;
  • Lastige arbeidsverzuimdossiers.

 

Afhankelijk van de problematiek en de wensen van de opdrachtgever werken wij op uur-of projectbasis op basis van een vooraf goedgekeurde offerte. Indien er aanvullende expertise nodig is, kunnen wij indien gewenst aanbevelingen doen vanuit ons netwerk van adviseurs en experts.

 

Wij zijn gefocust op het vinden van een oplossing in plaats van het centraal stellen van problemen en oorzaken. Deze insteek werkt positief, geeft energie en leidt sneller tot resultaten. Het stellen van de juiste vragen en gebruik maken van de informatie en kennis in de organisatie is hierbij belangrijk.

 

Onze begeleiding kan de vorm hebben van een eenmalige brainstorm met een ondernemer tot een project om een verlaging in arbeidsverzuim te realiseren.

 

Geinteresseerd om met ons verder te praten over het verlagen van arbeidsverzuim?

Neem dan contact op met Roswitha Mans. Geheel vrijblijvend kunnen we een afspraak maken bij jou op lokatie.

 

Doe de scan 'FOCUS op Duurzame Inzetbaarheid' en leer anders naar je organisatie te kijken!

>

^ Naar boven